Jak dodawać artykuły do strony na WordPress

Autor:
Doktor Problem
Opublikowany:
Kategorie:
Web
Tagi:

Strona internetowa utworzona przy pomocy WordPress pozwala na łatwe dodawanie treści. Można dowolnie dodawać artykuły, edytować i grupować w kategorie.

Standardowo WordPress powstał w celu prowadzenia blogów. Dlatego nowo utworzone artykuły pojawiają się na stronie głównej jeden pod drugim. Na górze umieszczone zostają artykuły nowsze a poniżej wcześniej dodane posortowane według daty. Jednak nie ma konieczności ustawienia strony internetowej w taki sposób. Jeśli jest to na przykład strona prezentująca firmę i jej produkty, nie ma potrzeby prowadzenia zwykłego bloga.

Czasami na stronie firmowej przydają się artykuły posortowane według dat na przykład gdy podawane są cyklicznie informacje o nowościach lub promocjach. W takim przypadku przydaje się aby stosować tak zwane “wpisy”, które będą standardowo pojawiać się na stronie głównej.
Jeśli na twojej stronie takie regularnie dodawane artykuły nie będą potrzebne można wybrać inne narzędzie WordPress tak zwane “strony”. Strony są to zwykłe strony statyczne, które wyświetlają się po kliknięciu na link w menu. Czyli nie będą one pojawiać się automatycznie na stronie głównej lecz należy utworzyć menu z linkami do tych stron.

Jeśli strona na WordPress ma się składać z samych stron statycznych należy w panelu administracyjnym strony wybrać która strona ma się wyświetlać jako główna.

Zaloguj się do panelu administracyjnego strony na WordPress i w menu po lewej stronie wybierz Ustawienia. Następnie wybierz zakładkę “Czytanie”.

artykuły do strony na WordPress

Pierwsza pozycja od góry dotyczy “Strona główna wyświetla”. Jeśli wybierzesz “najnowsze wpisy” na stronie głównej WordPress pojawią się wpisy od najnowszego jak na zwykłym blogu. Jeśli strona główna będzie zawierała informację, które się nie zmieniają lub określony artykuł, zaznacz “stronę statyczną” i wybierz stronę, która będzie się wyświetlała jako strona główna.

W niektórych przypadkach może się okazać, że na twojej stronie będą się pojawiały cyklicznie dodawane nowości. Nie chcesz jednak aby wyświetlały się one na stronie głównej, gdyż nie są one zbyt istotne. W takim przypadku tworzysz “wpisy” a w ustawieniach jak powyżej ustawiasz, która strona będzie “stroną z wpisami”. Warto w tym celu utworzyć całkiem nową stronę, zatytułować ją i zostawić pustą. Jeśli na stronę z wpisami wybierzesz stronę, która zawiera jakąś treść to ta treść nie będzie się wyświetla, gdyż w jej miejsce pojawią się artykuły. W ten sposób utworzysz stronę, która dodatkowo posiada blog.

Jak dodawać podstrony do strony na wrodpress

Każda strona internetowa składa się ze strony głównej i podstron. Podstrony zawierają informacje stałe, które nie zmieniają się często. W przypadku strony dla firmy podstrony zawierają najczęściej informacje: o firmie, dojazd, oferta, usługi lup produkty itp. Są to informacje stałe, których się często nie edytuje. Dlatego na stronie na WordPress można zastosować tak zwane “strony”.

Aby dodać podstronę najpierw należy ją utworzyć. W tym celu z menu po lewej stronie wybierz “Strony” i kliknij w zakładkę “Dodaj nową”. Pojawi się panel do dodania nowej podstrony.

podstrony do strony na wrodpress

Wprowadź jej tytuł i napisz artykuł. Masz do wyboru 2 edytory: edytor wizualny i edytor tekstowy. Wygodniej będzie korzystać z edytora wizualnego, który posiada narzędzia do łatwej edycji tekstu jak wybór nagłówka, pogrubienie, tworzenie listy wypunktowanej lub ponumerowanej, wyrównanie lub kolor tekstu. Możesz również wstawić linię poziomą lub link, jak również cofnąć wprowadzone zmiany. Edytor ten jest bardzo prosty jednak zawiera wszystkie najbardziej potrzebna narzędzia.

Edytor tekstowy służy do dodawania samego tekstu, który trzeba osobno formatować przy pomocy html. W większości przypadków nie ma potrzeby korzystania z niego. Może się on okazać przydatny, gdy zaistnieje potrzeba wklejenia np. kodu reklamy.

Jeśli zachodzi potrzeba wklejenia na stronę na przykład reklamy, formularza autorespondera, w takim przypadku pobierasz odpowiedni kod ze strony, która taką usługę oferuje. Taki kod musi być wklejony do artykułu przy pomocy edytora tekstowego.

W panelu tworzenia lub edycji artykułu możesz dodać tak zwaną ikonę wpisu. Jest to zdjęcie, które pojawi się w nagłówku artykułu. Zdjęcie takie powinno łączyć się z treścią artykułu i stanowić dla niego ilustrację. Zdjęcia w znacznym stopniu zachęcają do przeczytania artykułu i stanowią kolorowy akcent, który upiększa stronę. Dlatego nawet jeśli nie istnieje zdjęcie ilustrujące artykuł, warto postarać się o zdjęcie lub grafikę będącą symbolem związanym z treścią artykułu. Na przykład obrazkiem przewodnim artykułu o firmie może być zdjęcie siedziby firmy. Jest to przydatne gdy masz klientów w danej miejscowości w Belgii lub UK to zdjęcie budynku pozwoli im łatwiej trafić do twojej firmy. Jeśli zdecydujesz aby takiego zdjęcia nie umieszczać możesz wybrać grafikę przestawiającą biurowiec lub urzędnika za biurkiem. Jeśli podstrona dotyczy na przykład szkoleń odbywających się w Belgii i nie masz zdjęć sali szkoleniowej, warto wybrać grafikę kojarzącą się ze szkoleniami.

Pod polem do pisania artykułu znajduje się pole “Dyskusja”, które dotyczy komentarzy. Standardowo strona na WordPress pozwala aby odwiedzający komentowali zamieszczone tam artykuły. W wielu przypadkach jest to niepotrzebne. Na przykład nie ma potrzeby komentowania mapki dojazdowej do firmy albo artykułu o firmie. W takim przypadku pole “Zezwól na komentarze” powinno pozostać puste. Wtedy formularz dodawania komentarzy nie będzie się pojawiał pod artykułem.

Gdy już zakończysz dodawanie artykułu kliknij “Opublikuj”. Nowa podstrona zostanie utworzona ale na stronie brakuje linku, który należy kliknąć aby wejść na daną podstronę. Taki link należy dodać do menu.

Zazwyczaj menu wyświetla się na poziomym pasku u góry strony. Sposób wyświetlania menu jest zależny od motywu, który używasz. Aby dodać link do menu wybierz zakładkę “Wygląd” na menu po lewej stronie a następnie kliknij na zakładkę “Menu”. Po lewej stronie znajduje się lista utworzonych stron. Kliknij “Dodaj do menu”. Strona pojawi się w menu na samym dole, czyli wyświetlana będzie jako ostatnia po prawej stronie. Pozycje menu można dowolnie przesuwać myszą. Jeśli przesuniesz pozycję menu odrobinę w prawo, znajdzie się ona w podmenu pozycji powyżej. Jest to ważne gdyż strona internetowa ma swoja szerokość i tylko kilka pozycji menu się na niej zmieści. Dlatego też na stronie w WordPress można utworzyć menu rozwijalne, które pozwala na utworzenie znaczniej więcej linków.

Dodawanie wpisów bloga

Drugi rodzaj podstron, które można utworzyć na stronie na WordPress to tak zwane wpisy. Służą one do podawania cyklicznych nowych artykułów, które będą wyświetlały się jeden pod drugim od najnowszego. Jeśli na twojej stronie takie regularnie dodawane nowości będą potrzebne można je utworzyć w sposób bardzo podobny jak w przypadku stron.

Aby utworzyć nowy wpis otworzy zakładkę “Wpisy” i kliknij “Dodaj nowy”. Formularz do dodawania wpisów jest podobny do formularza dodawania stron. Posiada on jednak dodatkowe elementy. Wpisy można pogrupować w kategorie. Ponadto do każdego artykułu można dodać tak zwane tagi. Tagi są to słowa kluczowe łączące się tematycznie z treścią artykułu. Tagi mogą służyć do łatwego linkowania artykułów. Po kliknięciu na tag pod artykułem pojawi się strona z artykułami, które posiadają podobne tagi. Czyli można grupować artykuły przy pomocy kategorii oraz tagów.

Na stronie na WordPress można skorzystać z przydatnej funkcji publikowania artykułów czy stron w określonym czasie. Jest to przydatne gdy chcesz aby określona strona ukazała się określonego dnia. Często się zdarza, że właściciel strony ma w danym dniu czas na pisanie artykułów i woli dodać od razu większą ilość artykułów zamiast dodawać pojedyncze artykuły codziennie. Można w takim przypadku ustawić kiedy dany artykuł ma się pojawiać na stronie.

Wpisy pojawiają się automatycznie na stronie głównej lub na stronie z wpisami. Można także umieścić określony wpis w menu korzystając z zakładki “Menu”.

WordPress jest bardzo przyjazny dla użytkownika, dzięki czemu osoba po krótkim zorientowaniu się w temacie będzie umiała sama zmieniać treści na stronie bez potrzeby każdorazowego zlecania tego zadania informatykowi.


Frazy wpisywane w wyszukiwarkach aby znaleźć ten artykuł:
| | | | |

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Nazwa *
Email *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dodawanie zdjęć do artykułów na blogu i tworzenie galerii

Zdjęcia odgrywają ważną rolę na stronie internetowej, gdyż nie tylko prezentują potencjalnym klientom produkty twojej firmy lecz także czynią stronę...

Zamknij