Banery na stronach www
- Autor:
- Doktor Problem
- Opublikowano:
- Kategorie:
- Informatyka
- Tagi:
- baner
Utrapieniem każdego grafika i właściciela sklepu internetowego jest odruchowe ignorowanie banerów reklamowych przez odwiedzających stronę. Ludzie odruchowo omijają elementy, które wyglądają jak reklamy, szczególnie gdy reklamy są nachalne. Minęły czasy gdy odwiedzający strony rzeczywiście klikali na banery reklamowe. Jednym ze sposobów zachęcenia ludzi, do kliknięcia na baner jest zminimalizowanie go i sprawienie aby nie wyglądał jak nachalna reklama. Inny sposób to dokładne targetowanie reklam czyli wstawienie reklamy na stronę odwiedzaną przez potencjalnych klientów dla tego produktu.
Baner powinien pokazywać się tylko ludziom zainteresowanym. Ważne jest aby baner umieszczać na stronach tematycznie związanych z reklamą. Istotne jest aby strona, na której znajdzie się baner, była wartościowa. Ludzie bardziej ufają stronom eksperckim i częściej klikają na reklamy. Dobrze jest jeśli reklama wyróżnia się czymś niestandardowym i nie wygląda na zwykła reklamę. Lepiej jest jeśli reklama pojawia się w tekście a nie na pasku bocznym strony. I tu może być różnie bo reklamy przerywają tekst tak jak reklamy w TV przerywają filmy i odwiedzający strony będą je coraz częściej po prostu przewijać bez oglądania.
Na stopień klikalności wypływa też tytuł strony, który może zachęcić lub zniechęcić odwiedzającego. Z kolei jeśli w tekście na stronie podane są wszystkie potrzebne informacje to klient nie będzie miał potrzeby kliknięcia na baner.
Baner jako element strony
Dobry baner reklamowy powinien imitować elementy strony i nie przypominać nachalnie pchającej się w oczy reklamy. Korzystne jest jasne tło, które nie rozprasza uwagi widza. Czytelny nagłówek i teksty reklamowe nie przeszkadzają w przekazie i nie karzą się odwiedzającemu zastanawiać co też to znaczy. Ważnym elementem reklamy jest wezwanie do akcji, które niejako podpowiada odwiedzającemu co ma zrobić.
Na klikalność wpływają także korzystnie krótkie animacje oraz przekazy promocyjne czyli rabaty, darmowe próbki.
Niekorzystne jest używanie zdjęć złej jakości lub nie związanych tematycznie z tematem reklamy. Również duża ilość tekstu i używanie samych zdjęć bez tekstu nie zachęca do kliknięcia.
Co potrzebne do banera
Do stworzenia dobrego banera reklamowego niezbędne są dobrej jakości zdjęcia. Najlepiej jeśli sami możemy zrobić zdjęcia swoich produktów, które sprzedajemy w naszym sklepie internetowym. Jeśli nie, to możemy uzyskać zdjęcia od dostawców, którzy powinni mieć dobre zdjęcia swojego towaru. Szczególnie duże firmy mają dobre materiały reklamowe na potrzeby swoich klientów.
Jeśli nie posiadasz swoich zdjęć do wykorzystania w banerach reklamowych, to musisz je pozyskać z sieci. W obecnych czasach nie można po prostu wziąć sobie za darmo zdjęć z sieci. Wielu tak robi, ale grozi to problemami związanymi z łamaniem praw autorskich.
Rozwiązaniem tego problemu jest korzystanie z banków zdjęć np. freeimages.com. Ważne jest aby czytać informacje o prawach autorskich dotyczących danego zdjęcia. W wielu przypadkach wymagane jest aby na stronie www podać autora zdjęć użytych w reklamie. Jeśli nie chcesz niepotrzebnie umieszczać dodatkowych informacji na swojej stronie www pozostaje zakup zdjęć. Jest to o tyle dobre rozwiązanie że koszty nie są duże a zdjęcia są znacznie lepsze. W bankach zdjęć darmowych raczej trudno jest znaleźć naprawdę dobre zdjęcia.
Frazy wpisywane w wyszukiwarkach aby znaleźć ten artykuł:
|