Dobry serwis komputerowy

Autor:
Doktor Problem
Opublikowano:
Kategorie:
Serwis komputerów
Tagi:

Usterki laptopów zdarzają się. Może przydarzyło ci się zalanie laptopa winem? Albo urwał się klawisz w klawiaturze. Mówiąc już o poważniejszych usterkach jak naprawa karty graficznej czy wymiana obudowy laptopa.
Użytkownicy często nie mają zaufania do serwisu komputerów bojąc się o swój komputer i dokumenty. Klienci boją się też, że serwisanci będą wymyślać usterki aby zawyżyć cenę naprawy.

Dla tego dobry serwis komputerowy powinien spełniać kilka warunków:

  1. Profesjonalizm i fachowa wiedza w dziedzinie informatyki
  2. Bezpieczeństwo danych – zdjęcia, faktury, e-maile są bardzo ważne dla klientów
  3. Odpowiedni sprzęt i oprogramowanie do testowania i zdiagnozowania sprzętu komputerowego
  4. Stały cennik i wycena przed rozpoczęciem naprawy
  5. Znajomość potrzeb klienta aby rozwiać wszelkie wątpliwości oraz przedstawić najlepsze rozwiązanie
  6. Zaufanie
  7. Szybkie termin rozwiązywania problemów
  8. Dostępność – najlepiej 24h/7
  9. Miła obsługa nawet dla emocjonalnych i zestresowanych klientów

1. Profesjonalizm i fachowa wiedza

Aby serwis komputerowy mógł spełnić ten warunek potrzebne jest doświadczenie min 2-3 lata ciągłej pracy. Oraz szereg wypracowanych zasad które nie pozwalają na rutynę oraz zabezpieczają przed prawdopodobnymi komplikacjami.

2. Bezpieczeństwo danych

Dla serwisu z doświadczeniem ta kwestia jest bardzo prosta. Przed instalacją Windowsa dane można skopiować na inną partycję lub dysk. Nie ważne czy system się uruchamia czy nie. Oraz nie ważne czy zajmie to trochę więcej czasu. Najważniejsze jest zachowanie danych które mogą stanowić dla klienta bardzo dużą wartość. Spotykam się z klientami którzy bardzo często trafili na osobę która wykasowała wszystkie dokumenty, a jest to wynik chęci przyoszczędzenia i zły wybór.

3. Sprzęt i oprogramowanie do testowania

Odpowiedni sprzęt i oprogramowanie do testowania jest bardzo ważnym czynnikiem które chroni serwis komputerowy przed domyślaniem się co jest zepsute. Wiedza i doświadczenie jest najważniejsze ale czasami to za mało. Szczególnie przydatne są rozwiązania które potrafią odkryć że zasilacz lub dysk twardy za chwilę się zepsuje. Chroni to serwis komputerowy przed nie zręczną sytuacją w której klient przynosi „dobrze działający komputer” a po chwili komputer się nie uruchamia. A działał ? 🙂 Dla tego ważne jest aby poinformować klienta zanim dojdzie do takiej sytuacji że ryzyko awarii jest bardzo wysokie.

4. Cennik usług i wycena przed

Cena naprawy zawsze gra istotną rolę. Dobry serwis nie będzie zawyżał ceny naprawy wmawiając klientowi że usterka była poważniejsza niż w rzeczywistości a za w czasu wystawi wycenę. Po wielu latach doświadczenia wiadomo ile maksymalnie może kosztować naprawa, a w razie gdy okaże się że problem udało się rozwiązać szybciej cenę można zredukować.

Szanujący się punkt naprawy komputerów nie obciąża klienta kosztami diagnozy, jeśli sprzęt nie został naprawiony.

Problemowe są jednak sytuacje w których klient prosi o wycenę danej naprawy a w między czasie dorzuca kolejne zadania, ważne jest w tedy poinformować od razu bo może poczuć się naciągany.

5. Znajomość potrzeb klienta

Po to jesteśmy aby doradzać i pomóc innym ludziom wyjść z problemów stosunkowo jak najlepiej. W każdej pracy z klientami ważne jest aby poinformować klienta o możliwych rozwiązaniach o których nawet nie pomyślał. Czasami nie warto naprawiać komputera, czasami warto naprawić więcej. Przykładowa sytuacja to taka: komputer ma 5 lat i działa bardzo wolno, klient prosi o posprzątanie w systemie aby odmulić komputer jednak nie to jest najlepszym rozwiązaniem. Jeżeli komputer jest zadbany najlepiej wymienić dysk, zainstalować nowy system i oprogramowanie a efekt jest najlepszy i na wiele dłużej.

6. Zaufanie

Podstawą każdego biznesu jest zaufanie klientów. W pracy z danymi osób z ulicy tym bardziej ważne jest zaufanie. Profesjonalny serwis komputerowy zna techniki jak kopiować dane bez potrzeby zaglądania w nie. Co chroni prywatność osoby która zostawiła w naszym serwisie komputer lub dysk twardy.

Często dochodzi do sytuacji w której zadaniem serwisu komputerowego jest odzyskiwanie danych po przypadkowym skasowaniu, w tedy zawsze znajdzie się coś co powinno zostać tylko w głowie osoby się zajmującej danym przypadkiem. Bez plotkowania i przekazywania tych informacji postronnym osobom.

7. Szybki termin naprawy laptopa

Dobry serwis komputerowy powinien rozwiązać problem w przeciągu 2 dni. Najlepszy punkt naprawy powinien być czynny minimum 6 dni w tygodniu a najlepiej 7/24, żeby można było oddać sprzęt do naprawy nawet w weekend i o każdej porze. Ideałem jest naprawa tego samego dnia. Klient przynosi sprzęt rano i odbiera wieczorem. Jeżeli sytuacja wymaga sprowadzenia części z zagranicy (3-10 dni) ważne aby poinformować o tym klienta przed aby mógł podjąć najlepszą decyzję.

8. Dostępność 24h/7

Tym więcej klientów tym ważniejsze jest aby dostępność była większa. Problem z komputerem może nas spotkać o każdej porze dnia, przed ważnymi spotkaniami lub wydarzeniami. Super jest gdy w takiej chwili twój zaprzyjaźniony serwis odbierze telefon i rozwiąże problem stosunkowo szybko.

9. Miła obsługa klienta w serwisie komputerowym

Klienci lubią rozmawiać z osobą znającą się na naprawie komputera i móc zadać pytania które rozwieją jego wątpliwości i stres. Klient chciałby czuć, że serwisantom zależy na dobrej obsłudze. Chciałby otrzymać życzliwy instruktarz, porady jak w zabezpieczyć się przed usterką.
Dzwonienie do serwisu i pytanie o przyczynę usterki do profesjonalnego serwisanta nie jest wcale głupim pomysłem. Zależnie od problemu często można oszacować zakres kosztów naprawy.
Co pozwala zorientować nie tylko w cenach lecz także w życzliwości obsługi.
Zdarza się że usterka nie wymaga naprawy i dobry serwis nie będzie niczego wymyślał lecz poradzi klientowi co ma robić.Nie każdy wie co robić gdy monitor nagle robi się czerwony. Dobry serwisant powie ci, że może to być problem z kabelkiem.
Klienci cenią sobie serwis, gdzie serwisant wypyta o problemy z komputerem i poważnie podchodzi do klienta.


Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nazwa *
E-mail *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Czyszczenie laptopa z kurzu odkurzaczem

Niewielu użytkowników komputerów i laptopów wie, że sprzęt trzeba czyścić około raz do roku. Nie chodzi tu o zwykłe czyszczenie...

Zamknij