Jak wybrać domenę dla sklepu internetowego

Autor:
Doktor Problem
Opublikowano:
Kategorie:
Marketing
Tagi:


Domena internetowa stanowi taką samą część wizerunku firmy jak nazwa czy logo. Dlatego dobór nazwy domeny wpływa na identyfikację firmy przez potencjalnych klientów. Ważne jest aby była dobrze rozpoznawalna i łączyła się z nazwą firmy lub jej działalnością.

Domena składa się ze słowa lub słów zbitych ze sobą bez odstępów lub połączonych myślnikiem. Drugi element domeny to końcówka po kropce, która oznacza domeny najwyższego poziomu. Takich końcówek jest określona ilość i można sobie wybrać najbardziej odpowiednią. Najlepszym rozwiązaniem jest końcówka danego kraju, np. w Polsce .pl, który od razu mówi klientowi gdzie znajduje się firma i na jakich klientów jest skierowana. Klient łatwo się domyśli, że firma z domeną nazwadomeny.pl obsługuje klientów w Polsce, zaś firma z domeną nazwadomeny.com obsługuje klientów międzynarodowych. Z kolei domena z końcówką .eu sugeruje ofertę skierowaną do całej Europy.

Domena jest to adres internetowy twojej firmy czyli adres twojej strony www lub sklepu. Jest to adres po którym twoi klienci znajdują twoją stronę. Adres ten podaje się na papierze firmowym, na wizytówkach, materiałach reklamowych, a przede wszystkim podaje się go przez telefon, w rozmowie, notuje się go na kartce. Strona internetowa czy sklep internetowy stanowi miejsce, gdzie klienci mogą łatwo zapoznać się z ofertą, bez konieczności dzwonienia, szukania w gazetach. Dlatego obecnie ważne jest aby móc podać klientowi łatwy do zapamiętania i zapisania adres.

Ideałem jest jeśli nazwa domeny pokrywa się z nazwą firmy ale nie zawsze jest to możliwe. Dana domena może istnieć w sieci tylko raz. Dlatego dana domena może być już zajęta przez kogoś innego. Szczególnie że często zdarzają się firmy o podobnych nazwach. Nazwa domeny może określać działalność firmy, jej produkty. W tym przypadku warto określić słowa kluczowe, które najlepiej określają produkty firmy czy ofertę sklepu.

Domena bez pomyłek

Ważne jest aby domena była tak skonstruowana aby uniknąć pomyłek przy podawaniu ustnie lub zapisywaniu. Teoretycznie można dziś zamówić domenę z polskimi znakami. Jednak może to powodować pomyłki, gdyż ludzie są przyzwyczajeni do zapisywania adresów internetowych bez polskich liter.
Podobnie niedobrym pomysłem jest decydowanie się na taką samą nazwę domeny jak ma ktoś inny tylko z innym przyrostkiem. Często wybrana przez ciebie nazwa będzie już zajęta i taka domena z .pl będzie już zajęta. Ale jeśli zarejestrujesz tę samą domenę z przedrostkiem .com to klienci będą się mylić i zamiast na twój sklep wejdą do sklepu twojej konkurencji.

Nazwa domeny

Wybierając nazwę domeny dla twojego sklepu możesz się kierować jedną z 2 zasad. Może to być albo domena zawierająca słowa kluczowe, albo nazwę własną. Oczywiście najlepiej jest jeśli domena zawiera nazwę firmy. Zdania są podzielone, która z zasad tworzenia nazw domen jest lepsza. Domena ze słowami kluczowymi np. butydamskie.pl, określa łatwo co sprzedaje twój sklep ale jest bardzo ogólna i nie wskazuje na twój konkretny sklep bo przecież ten sam asortyment sprzedają też inne sklepy. Z kolei nazwa własna będzie budować wizerunek twojego sklepu i spowoduje, że będzie się kojarzyła klientom z tym właśnie sklepem. Dlatego dobrym pomysłem jest aby wymyślić jakąś nazwę własną dla twojego sklepu, która łączy się z ofertą.


Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nazwa *
E-mail *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Banery na stronach www

Utrapieniem każdego grafika i właściciela sklepu internetowego jest odruchowe ignorowanie banerów reklamowych przez odwiedzających stronę. Ludzie odruchowo omijają elementy, które...

Zamknij