Email marketing

Autor:
Doktor Problem
Opublikowano:
Kategorie:
Marketing
Tagi:


email socialInternet daje właścicielom sklepów nowe możliwości pozyskiwania klientów. Może to być prowadzenie bloga firmowego, pozycjonowanie strony firmowej, marketing w mediach społecznościowych lub email marketing. Email marketing opiera się na zgodzie klienta na otrzymywanie materiałów marketingowych. Dlatego też skuteczność email marketingu jest wysoka, szczególnie że osoby, które wpisują się na listę mailingową są potencjalnie zainteresowane ofertą danego sklepu.

Najważniejsze – zgodnie z prawem

Zgodę te uzyskuje się przez zachęcenie klienta do zapisania się czy rejestracji przez formularz rejestracyjny. Skuteczność takiego zapisu jest większa, gdyż zapisują się klienci potencjalnie zainteresowani daną tematyką czy danymi produktami. Zapytanie o zgodę przez wysłanie zapytania emailowego nie daje tak dużej skuteczności, gdyż emaile trafiają do bardziej przypadkowych osób.

Pozyskiwanie chętnych

Najlepszym sposobem pozyskania emaili klientów jest zaoferowanie im jakiegoś poradnika lub kursu, związanego z korzystaniem z twoich towarów. W takim przypadku klient niejako wyraża zgodę na otrzymywanie od ciebie materiałów i może też otrzymywać informacje o towarach i ofertach.
Często się zdarza, że klienci szukają poradników, informacji jak korzystać z twoich usług lub jakie korzyści dzięki nim uzyskać. Można też stworzyć poradnik bardziej ogólny, gdzie przy okazji prezentujesz swoje produkty. Na przykład prowadząc sklep z wyposażeniem domu, możesz zaoferować klientom poradnik jak samemu udekorować mieszkanie, jak dobrać kolory ozdób, jak dobrać kolory zasłon, jak wkomponować kwiaty we wnętrzu. Pomysłów może być bardzo wiele.
Można też zachęcać klientów do zostawiania adresu email przez oferowanie im zniżek, darmowych próbek, kuponów.

Potencjalnych klientów można również zbierać na mediach społecznościowych, np. na Facebooku. Jeśli stworzysz wokół swojej firmy grupę zainteresowanych czyli społeczność ludzi, którzy lubią twoje towary i je popierają, możesz dzięki temu stworzyć bazę potencjalnych klientów.

Dobrym sposobem pozyskiwania stałych klientów jest poproszenie osoby kupującej w sklepie aby zapisała się na listę klientów. Na stronie gdzie klienci finalizują zakup można umieścić checkbox z formułą wyrażającą zgodę na otrzymywanie informacji handlowych. Dzięki temu klienci, którzy już raz kupili, mogą przekształcić się w powracających klientów, przywiązanych do marki.
Wiele sklepów wykorzystuje też sklep stacjonarny do pozyskiwania danych klientów. Niedawno kupowałam biżuterię w sklepie stacjonarnym i przy zakupie poproszono mnie o zarejestrowanie się w sklepie internetowym. Obecnie otrzymuje informacje o promocjach i zniżkach. W czasie finalizacji zakupu można poprosić klientów o wypełnienie formularza papierowego lub o zapisanie się na komputerze.

Targetowanie

Zbieranie bazy danych klientów trwa sporo czasu. Do czasu póki nie zbierzesz odpowiedniej ilości klientów w bazie, możesz posłużyć się metodą wynajęcia lub zakupu bazy klientów. Baza klientów powinna być targetowana. Dlatego ważne jest aby dopasować profil klienta do swojej oferty.
Ważne jest aby korzystać tylko z zaufanych firm, które posiadają bazy klientów, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji handlowej.
Pod względem technicznym, aby zbierać adresy mailowe klientów potrzebne będzie odpowiednie oprogramowanie, które będzie zapisywać i przechowywać bazę danych klientów, a następnie pozwoli na cykliczne lub jednorazowe wysyłanie im materiałów reklamowych.


Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nazwa *
E-mail *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak wybrać domenę dla sklepu internetowego

Domena internetowa stanowi taką samą część wizerunku firmy jak nazwa czy logo. Dlatego dobór nazwy domeny wpływa na identyfikację firmy...

Zamknij