Jak pisać na artykuły aby twoja strona na WordPress była wyżej w google
- Autor:
- Doktor Problem
- Opublikowano:
- Kategorie:
- Informatyka
- Tagi:
- blog
Powodzenie twojej strony internetowej w znacznym stopniu zależy od pozycji w wyszukiwarce Google. Jeśli prowadzisz firmę wyższa pozycja w Google będzie oznaczała więcej klientów. Posiadając stronę na WordPress masz ułatwione zadanie, gdyż WordPress jest przyjazny dla wyszukiwarek. Aby poprawić pozycję twojej strony w wynikach wyszukiwania warto zastosować kilka metod, które sprawią, że twoja strona znajdzie więcej oglądających.
Unikalna treść
Podstawową sprawą jest unikalna treść. Nikt nie chce aby w sieci pojawiały się jednakowe artykuły dlatego algorytmy wyszukiwania sprawdzają czy teksty się nie powtarzają. Ważne jest aby na stronie internetowej pojawiły się artykuły nigdzie indziej nie publikowane.
Dla wyszukiwarki internetowej ważne są przede wszystkim teksty dlatego na stronie powinno być w miarę dużo opisów. Zdecyduj na jakie słowa kluczowe twoi klienci mogą chcieć szukać twojej firmy w sieci i napisz teksty zawierające te słowa.
Treść na stronie powinna być przydatna aby ludzie chcieli ją czytać. Zamiast wymieniać suche dane techniczne twoich produktów warto umieścić ciekawy opis zastosowań lub poradniki jak twój klient ułatwi sobie życie gdy zakupi twoje produkty.
Formatowanie tekstu artykułu
Teksty artykułów powinny być ładnie sformatowane i podzielone na akapity. Dzięki temu artykuły znajdą się wyżej w wynikach wyszukiwania ale będą też bardziej czytelne dla odwiedzających twoją stronę. Takie artykuły łatwiej się czyta i szybciej można w nich wyłapać potrzebne informacje. Oglądający strony nie czytają tekstów jak w książce lecz przerzucają je wzrokiem w celu szybkiego znalezienia tego co ich interesuje.
Gdy piszesz tekst w edytorze panelu administracyjnego WordPress podziel artykuł na akapity i każdemu nadaj podtytuł. Ważne jest aby w podtytułach znalazły się słowa kluczowe związane z treścią strony.
Zarówno słowa kluczowe, które pojawiają się w treści artykułu, jak i istotne kwestie powinny być pogrubione.
Dobrze jest też tworzyć listy wypunktowane lub numerowane, co znacznie ułatwia czytanie artykułu.
Edytor wizualny strony na WordPress pozwala na łatwe formatowanie tekstu tak aby był bardziej czytelny.
artykul31.jpg
Tytuł artykułu ze słowami kluczowymi
Ludzie nie znajdą twojej strony w internecie wpisując jej adres gdyż mogą tego adresu nie znać lub nie pamiętać. Najczęściej wyszukają twoją stronę wpisując w Google jakieś słowo, które kojarzy się z produktem lub usługą, której poszukują. Ważne jest aby ustalić jaki słowa odwiedzający mogą wpisywać i użyć te słowa w treści strony. Bardzo ważne jest aby te słowa pojawiły się w tytułach artykułów. Na przykład jeśli szukasz klientów w Belgii, to w tytułach artykułów powinno wystąpić słowo Belgia.
Linki w treści artykułu
Podstawową zasadą w sieci jest wzajemne podlinkowanie treści. W treści artykułu powinno znaleźć się przynajmniej kilka linków. Niektórzy właściciele stron nie chcą dodawać linków do innych stron na ten sam temat aby nie promować swojej konkurencji. Wtedy najlepszym wyjściem jest dać linki do własnych artykułów lub do artykułów informacyjnych np. Wikipedii.
Tagi dodane do artykułu
Strona na WordPress pozwala na dodanie do tagów czyli słów kluczowych pasujących do treści strony. Na przykład jeśli prowadzisz firmę oferującą usługi w Belgii, dodaj do artykułu tagi z nazwą twoich usług oraz słowem Belgia i nazwą miasta, gdzie działa twoja firma. Tagi najczęściej są wyświetlane pod lub nad treścią wpisu. Zależy to od zainstalowanego motywu WordPress. Po kliknięciu na dany tag odwiedzający stronę zostanie przeniesiony na podstronę z artykułami zawierającymi takie same tagi. Można więc grupować treści według słów kluczowych.
Ciekawym narzędziem ułatwiającym wyszukiwanie treści na stronie na WordPress jest chmurka tagów. Pokazuje ona ważne słowa kluczowe występujące w treści strony i ułatwia wyszukanie interesującego artykułu. Im częściej występuje dany tag tym ma większą czcionkę.
Aby dodać chmurkę tagów rozwiń menu “Wygląd” z bocznego menu w panelu administracyjnym, a następnie kliknij zakładkę “Widgety”. Masz do wyboru kilka narzędzi, który można wstawić w różne miejsca na stronie na przykład na kolumnie bocznej lub w stopce. Miejsca przeznaczone na widgety są zależne od motywu zainstalowanego na stronie.
Aby wstawić widget, w tym przypadku chmurę tagów, w wybranym miejscu, przeciągnij go myszą na odpowiedni panel. Można też kliknąć na widget. Wtedy rozwinie się lista dostępnych pól, które można wybrać.
Gdy chmurka znajdzie się na wybranym panelu wpisz jej tytuł oraz wybierz czy ma wyświetlać tagi czy kategorie wpisów. Aby tagi się ukazały muszą być wcześniej dodane do każdego wpisu.
Jeśli chcesz zrezygnować z chmurki bo zajmuje ona za dużo miejsca lub chcesz umieścić w tym miejscu coś innego, wystarczy w zakładce “Widgety” ściągnąć myszą chmurkę z panelu.
Zdjęcia i tekst alternatywny
Na stronie na WordPress warto dodawać zdjęcia, zarówno zdjęcie nagłówkowe dla każdego artykułu jak i zdjęcia wewnątrz artykułów. Google wyszukuje zdjęcia posługując się tak zwanym tekstem alternatywnym. Ważne jest aby do każdego zdjęcia dopisać tekst alternatywny i opis co zdjęcie przedstawia.
Aby dodać tekst alternatywny kliknij “Dodaj media”, wybierz “Bibliotekę mediów”, zaznacz wybrany obrazek. Wtedy z prawej strony pojawi się formularz gdzie można dodać tekst i opis.
Właściwy motyw
Kolejną rzeczą na którą należy zwrócić uwagę jest motyw dla strony na WordPress, który jest zoptymalizowany pod wyszukiwarki. Oznacza to, że motyw zawiera formatowania przyjazne dla Google.
Frazy wpisywane w wyszukiwarkach aby znaleźć ten artykuł:
|