Jak korzystać z portali społecznościowych w ecommerce

Autor:
Doktor Problem
Opublikowano:
Kategorie:
Marketing
Tagi:


Portale społecznościowe przyciągają wielu ludzi i są dobrym miejscem wyszukiwania potencjalnych klientów. Możesz założyć dla twojego sklepu profil na każdym portalu społecznościowym. W większości przypadków jest to bezpłatne, ale ponosisz koszty oddelegowania pracownika, który będzie taki portal prowadził. Profil społecznościowy będzie miejscem do prowadzenia mikro bloga, na którym poinformujesz swoich klientów o nowościach, zmianach, promocjach. Nie jest to to samo co zwykły blog firmowy, gdyż media społecznościowe kierują się trochę innymi zasadami. To jest rodzaj społeczności, gdzie ludzie się spotykają, oglądają, dlatego możesz budować aktywne zainteresowanie ludzi twoją firmą przez wciąganie ich do jakiejś działalności. Przykładem tego mogą być konkursy, imprezy lub ciekawe zdjęcia do oglądania. Przykładem takiego działania jest tzw. marketing wirusowy, gdzie przedstawiasz coś ciekawego, co potem ludzie będą sobie wzajemnie przesyłali i pokazywali swoim znajomym. W tym tkwi właśnie wartość mediów społecznościowych, że ludzie będą informowali swoich znajomych o twojej firmie, jeśli uznają że oferuje ona coś ciekawego i atrakcyjnego.

Największym i najbardziej znanym portalem społecznościowym jest Facebook, który skupia największą ilość uczestników. Ludzie po prostu godzinami oglądają Facebook. Dobrym sposobem wykorzystania potencjału facebooka jest prowadzenie mini bloga, informowanie o nowościach, promocjach. Na Facebooku możesz zbierać ludzi, którzy lubią twoją stronę/profil. Gdy ktoś kliknie Lubię na Facebooku, twoje wpisy będą pojawiały się na jego stronie facebookowej i będzie on na bieżąco poinformowany. Ma wtedy możliwość udostępnienia tej wiadomości innym ludziom, którzy są jego znajomymi.

Dobrym medium społecznościowym dla budowania marki, szczególnie dla mody, rękodzieła, marek designerskich, ale w zasadzie dla przeróżnych firm jest Pinterest. Jest to portal dla prezentowania zdjęć, gdzie miliony ludzi każdego dnia ogląda zdjęcia. Ludzie szukają tu pomysłów na prezenty, wystrój wnętrz, rękodzieła, mody, rzeczy związanych z hobby i wielu innych.
Zadbaj o zdjęcia dobrej jakości i podpisuj zdjęcia używając słów kluczowych. Ważne jest aby twoja tablica była spójna, bez bałaganu i aby nazwy tablic były kreatywne. Na Pinterest nie skupiaj się na poszczególnych produktach lecz twórz lifestyle związany z twoimi produktami.

Instagram to kolejny portal społecznościowy opierający się na zdjęciach. Jest to narzędzie do promocji sprzedaży, które tworzy społeczność wokół firmy. Instagram może posłużyć do opowiadanie swego rodzaju historii twojego biznesu, sklepu, produktów. Tu możesz aktywnie komunikować się z innymi uczestnikami, komentować, prowadzić dialogi i tym samym zachęcać innych ludzi do zainteresowania się twoimi produktami.

Twitter jest portalem gdzie wpisuje się bardzo krótkie wiadomości. Możesz informować o tym co się dzieje w twojej firmie i kontaktować się z potencjalnymi klientami. W Polsce Twitter nie jest tak popularny jak w innych krajach.

Reasumując portale społecznościowe stanowią miejsce do darmowej reklamy twojego sklepu i budowania twojej marki. Wymagają jednak twojej uwagi i regularnego dodawania ciekawego kontentu.


Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nazwa *
E-mail *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Email marketing

Internet daje właścicielom sklepów nowe możliwości pozyskiwania klientów. Może to być prowadzenie bloga firmowego, pozycjonowanie strony firmowej, marketing w mediach...

Zamknij