Jakie elementy powinna zawierać strona firmy na wordpress

Autor:
Doktor Problem
Opublikowano:
Kategorie:
Web
Tagi:


System WordPress doskonale nadaje się do utworzenia strony firmowej. Może to być prosta strona informacyjna, tak zwana strona wizytówka, sklep internetowy aż po strony oferujące systemy składania zamówień itp. Przyjazny panel sterowania WordPress pozwala na łatwe zmiany w treści strony. Dzięki temu pracownik firmy, po krótkim przeszkoleniu, będzie mógł samodzielnie dodawać nowe artykuły, zdjęcia czy w razie czego zmienić dane teleadresowe.

Omówimy tu jak można łatwo zaprojektować na WordPress stronę wizytówkę dla firmy odzieżowej mieszczącej się w Holandii, która na korzysta ze standardowego motywu WordPress Twenty Fourteen.

Strona główna

Elementem, który odwiedzający twoją stronę zobaczy jako pierwszy, jest strona główna. Powinna ona wyglądać na tyle zachęcająco aby odwiedzający poszedł dalej czyli obejrzał ofertę i skontaktował się aby z niej skorzystać. Warto aby na głównej stronie znalazły się najważniejsze informacje jak dane kontaktowe, przede wszystkim telefon i email do firmy, krótki opis oferty oraz ładnie zdjęcie przedstawiające produkty firmy. Warto ograniczyć się do głównych informacji aby nie rozpraszać oglądającego dużą ilością kolorowych zdjęć czy migających reklam. Strona firmowa służy sprzedaży dlatego odwiedzający musi od razu zobaczyć gdzie ma kliknąć aby przeczytać ofertę.

Aby zaprojektować wygląd strony głównej wybierz “Personalizacja” z menu “Wygląd”. W zakładce tej masz możliwość między innymi zmiany tytułu strony, obrazka w nagłówku, tła i kolorów strony oraz która podstrona będzie się wyświetlać jako główna.

tytul witryny

Tytuł strony w nagłówku

WordPress wyświetla w nagłówku nazwę strony a poniżej jej opis. Dla strony firmowej powinna się tu znaleźć nazwa firmy i slogan reklamowy. Rozwiń zakładkę “”Tytuł i opis witryny” i wpisz tytuł i opis, a następnie kliknij “Zapisz i opublikuj”. Jeśli nie potrzebujesz aby tytuł i opis znalazł się w nagłówku strony, zostaw niezaznaczone pole “Wyświetlaj tytuł i opis witryny”.



zdjecie naglowka

Zdjęcie nagłówkowe

Aby dodać zdjęcie w nagłówku musisz przygotować odpowiednią grafikę. Rozwiń zakładkę “Obrazek w nagłówku” i odszukaj informację jakiej wielkości powinna być grafika. Jeśli jednak nie masz możliwości odpowiednio przyciąć zdjęcia, WordPress oferuje narzędzie, które zrobi to za ciebie. Kliknij “Dodaj nowy obrazek”, a następnie “Dodaj pliki” i pobierz obrazek z dysku lub wybierz z uprzednio pobranych. Zaznacz obrazek i kliknij “Zaznacz i przytnij”. Aby skadrować zdjęcie odpowiednio przeciągnij myszą obszar do przycięcia i kliknij “Przytnij obrazek”. Następnie kliknij “Zapisz i opublikuj” aby zapisać z miany.

dane adresowe

Dane adresowe

Dane teleadresowe firmy powinny znaleźć się w widocznym miejscu tak aby ewentualny klient mógł je łatwo znaleźć. Najczęściej dane adresowe umieszcza się na górze kolumny bocznej lub w stopce. Aby to zrobić można wykorzystać widget tekstowy. Wybierz “Widgety” z menu “Wygląd”. Po lewej stronie masz “Dostępne widgety”. Odszukaj widget “Tekst” i przeciągnij go myszą na “Panel boczny w treści” lub inny wybrany panel. Wpisz dane teleadresowe firmy i kliknij Zapisz.

Strona O firmie

Aby utworzyć stronę z informacją o firmie z menu “Strony” wybierz “Dodaj nową”. Wpisz treść i kliknij “Opublikuj”. Na tej stronie warto dodać zdjęcie ukazujące siedzibę firmy. Aby to zrobić kliknij “Dodaj medium”, pobierz zdjęcie z dysku lub z biblioteki mediów, w opcjach z prawej strony określ jego wielkość i wyrównanie i kliknij “Wstaw”.

Na stronie na WordPress domyślnie na pierwszej stronie wyświetlają się wpisy blogowe. Taki wpisy nie zawsze są potrzebne na stronie firmowej i często się z nich nie korzysta. Dlatego warto ustawić stronę “O firmie” jako główną. W tym celu w menu “Ustawienia” wybierz “Czytanie”. U góry wybierz stronę statyczną, która będzie się wyświetlała jako główna.

mapa google

Mapka dojazdu

Elementem, który ułatwia klientom dojazd do firmy, będzie mapka dojazdu. Można w tym celu dodać obrazek z mapką i dodać go przy pomocy widgetu tekstowego lub umieścić na specjalnie utworzonej podstronie “Jak dojechać”. Na stronie firmy odzieżowej z Holandii została użyta wtyczka WP Google Maps.
W menu “Wtyczki” i w zakładce “Dodaj nową” wyszukaj tę wtyczkę przy pomocy wyszukiwarki i zainstaluj ją.
W menu pojawiła się nowa zakładka “Mapy”. Wejdź w zakładkę “Mapy” aby dodać nową mapę. Firma z Holandii korzysta tylko z jednej mapy na swojej stronie firmowej dlatego wystarczy to darmowa wersja wtyczki. Wejdź do edycji mapy i ustaw jej wymiary. Następnie dodaj do mapy znaczniki lokalizacji. Możesz to zrobić wyszukując miejsce na mapce po prawej stronie lub wpisując adres w polu “Adres/ pozycja GPS”. Poniżej pojawi się lista znaczników i możesz je usunąć lub edytować. Wtyczka pozwala na dodanie wielu znaczników jeśli Twoja firma posiada kilka sklepów.

Aby wstawić mapkę na stronę skopiuj krótki kod, utwórz widget tekstowy, umieść go w wybranym panelu i wklej do niego krótki kod. Firma odzieżowa z Holandii utworzyła dodatkową podstronę ”Jak dojechać”, gdzie został wklejony kod mapki.

formularz kontaktowy

Formularz kontaktowy

Oprócz danych teleadresowych na kolumnie bocznej warto wstawić na stronę formularz kontaktowy, który ułatwi klientom wysyłanie maili do firmy. Na stronie firmy odzieżowej z Holandii została utworzona podstrona “Kontakt”. Możesz w łatwy sposób dodać formularz kontaktowy na swoją stronę korzystając z wtyczki Contact Form 7. Zainstaluj i włącz tę wtyczkę.
W menu pojawi się dodatkowa pozycja “Formularze”. Kliknij “Dodaj nowy” aby utworzyć nowy formularz. Wtyczka proponuje już utworzony standardowy formularz do kontaktu. Jeśli potrzebujesz dodatkowych pól formularza możesz je dodać korzystając z opcji powyżej.
Po wypełnieniu formularz zostanie wysłany na email podany w ustawieniach strony na WordPress. Będzie to email wpisany podczas instalacji WordPress. Jeśli formularz ma być wysyłany na inny adres, możesz go zmienić w zakładce “Email”. Następnie skopiuj krótki kod i wklej go na stronie kontaktu.
Obecnie strona wygląda w ten sposób.


Frazy wpisywane w wyszukiwarkach aby znaleźć ten artykuł:
|

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nazwa *
E-mail *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Czym różni się blog od strony internetowej

Jeśli dopiero planujesz utworzenie strony internetowej dla swojej firmy możesz się zastanawiać czy będzie to strona internetowa czy blog. Wiele...

Zamknij