Zwroty towaru w sklepie internetowym

Autor:
Doktor Problem
Opublikowano:
Kategorie:
Marketing
Tagi:


Prowadząc sklep internetowy musisz liczyć się z tym, że część klientów będzie chciała zwrócić zakupiony towar. Klienci nie odbierają paczki na poczcie, odsyłają zakupiony towar lub nie odbierają przesyłki wysłanej za pobraniem. Przyczyną może być niedokładny opis towaru w sklepie internetowym, omyłkowe zdjęcia pokazujące coś innego lub po prostu klient się rozmyślił i postanowił zrezygnować z zakupu. Zdarza się też że klient otrzymał omyłkowo inny towar niż zamawiał. Lub w opisie towaru były inne zdjęcia i klient spodziewał się czegoś innego.

Prawa kupującego

Przepisy dotyczące handlu w Internecie zabezpieczają prawa kupującego, gdyż przed zakupem nie ma on możliwości osobiście obejrzenia towaru. Dlatego przepisy chronią go przed nieuczciwymi sprzedawcami.
Klient kupujący towar w sklepie internetowym ma prawo go zwrócić w ciągu 10 dni od zakupu. Wycofanie się z umowy kupna przez klienta oznacza, że sklep nie ma prawa żądać od klienta jakichkolwiek opłat. Informacja o możliwości zwrotu towaru w ciągu 10 dni powinna być podana w regulaminie sklepu. Korzystne jest wysłanie klientowi regulaminu sklepu z odpowiednimi informacjami w paczce wraz z przesyłanym towarem. Zgodnie z przepisami jeśli klient nie otrzymał tej informacji w formie pisemnej (w postaci regulaminu lub w przesyłce z towarem) termin odstąpienia od umowy wydłuża się do 3 miesięcy.
Jeśli klient zdecyduje się zwrócić towar powinien poinformować o tym sklep, najlepiej w formie listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. Następnie odsyła towar, zaś sklep ma obowiązek w ciągu 14 dni zwrócić pieniądze wraz z poniesionymi przez klienta kosztami.
Można również dokonać zwrotu towaru zakupionego w serwisach aukcyjnych ale muszą być spełnione dwa warunki. Zakup nie może być dokonany w formie licytacji i nie może być kupiony od osoby prywatnej.

Czego nie można zwrócić

W niektórych przypadkach klient nie może zrezygnować z zakupu. Dotyczy to okresowego dostarczania produktów spożywczych.Nie można również zwrócić towaru zakupionego w wyniku aukcji internetowej. Nie można również zrezygnować z zakupu towaru szybko psującego się. Nie można zwrócić towaru wykonanego na specjalne zamówienie. Jak również nie można zwrócić kaset audio i video i płyt CD z naruszonym opakowaniem.

Klient nie zadowolony

Jeśli klient nie jest zadowolony z zakupionego towaru i upłynął już okres 10 dni, może się on powoływać na fakt, że towar nie jest zgodny z umową. Dzieje się tak, gdy towar nie nadaje się do tego do czego jest zwykle używany lub nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym tego rodzaju towaru. Na niezgodność z umową można się też powoływać, gdy towar został zmontowany nieprawidłowo przez sprzedawcę lub klienta według otrzymanej instrukcji obsługi.
W takim przypadku klient może żądać wymiany towaru na nowy, pozbawiony wad lub nieodpłatnej naprawy. Jeśli jest to niemożliwe lub zbyt kosztowne, klientowi przysługuje prawo do obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
Niektóre sklepy internetowe chcą zachęcić klientów do zakupów i oferują im wydłużenie prawa do odstąpienia od umowy kupna nawet do 30 dni. Zdarzają się też firmy, które wydłużają ten okres jeszcze bardziej. Ważne jest aby towar był oryginalnie zapakowany i nie nosił śladów użytkowania.
Taka polityka sklepu stanowi ukłon w stronę klienta.


Frazy wpisywane w wyszukiwarkach aby znaleźć ten artykuł:
| |

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nazwa *
E-mail *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Jak korzystać z portali społecznościowych w ecommerce

Portale społecznościowe przyciągają wielu ludzi i są dobrym miejscem wyszukiwania potencjalnych klientów. Możesz założyć dla twojego sklepu profil na każdym...

Zamknij